Darbo laikas: I-V 8:30 – 17:00
Savanorių pr. 276, Vilnius.
+370 685 36959
(8-5) 260 21-55

Ratų geometrija, 3D Ratų suvedimas

Atliekame ratų suvedimą ir ratų geometrijos patikrą šiems automobilių tipams:

  • Lengvieji ir visureigiai
  • Mikroautobusai
  • Lengvieji krovininiai
  • Transportas su ratlankiais iki 25 colių
  • Kitas transportas iki 3 metrų aukščio

Patikros metu mes taip pat patikrinsime bendrą pakabos ir amortizatorių būklę, kėbulo deformacijų buvimą, slėgį padangose ir jų nusidėvėjimą.

3D ratų suvedimas Vilniuje
Ratų suvedimas-išvirtimas atliekamas virš stacionarios duobės, kas leidžia gauti maksimaliai tikslius rezultatus, priešingai nei ant keltuvų.
ratų geometrija Vilniuje
Moderniausios įrangos ir užpatentuotų QuickGrip™ griebtuvų, kurie tvirtinami ant ratų, dėka, išvengiamas metalas-metalas kontaktas ir nebraižomi ratlankiai.

Po ratų suvedimo-išvirtimo mūsų autoservise, Jūs tikrai pajusite automobilio judėjimo stabilumą kelyje. Mes pateiksime Jums spalvotą ir aiškią atspausdintą parametrų prieš ir po suvedimo-išvirtimo ataskaitą. Tokiu būdu Jūs lengvai galėsite įvertinti mūsų specialistų darbą.

Kada reikia atlikti ratų suvedimą-išvirtimą?

  • Stiprus smūgis per važiuoklę ir pakabą
  • Didelis padangų nusidėvėjimas
  • Automobilis neseniai dalyvavo eismo įvykyje
  • Važiavimo tiesiai metu vairas yra pasuktas
  • Vairas sunkiai grįžta į pradinę padėtį
  • Automobilio važiuoklės remontas
  • Automobilio prošvaisos pasikeitimas
  • Pastebimai padidėjo kuro sąnaudos
  • Kas 15 000 km arba vieną kartą per metus

Automobilis po suvedimo-išvirtimo reguliavimo pasižymi:

  • Dideliu stabilumu
  • Lengvu valdymu ir geru manevringumu
  • Mažesne užnešimų tikimybe
  • Geru riedėjimu ir atitinkamai kuro sąnaudų taupymu
  • Maksimaliu padangų tarnavimo laiku
D.U.K.
Kodėl reikia tikrinti ratų suvedimą - išvirtimą ?

Ratų suvedimą – išvirtimą būtina reguliuoti dėl kelių priežasčių. Pirmiausia, automobilis po ratų suvedimo – išvirtimo geriau laikysis judėjimo trajektorijos tiesiojoje („laikys kelią“), t.y., automobilio netrauks į šalį, jis „geriau klausys vairo“. Antra, automobilį bus lengviau valdyti, taps labiau manevringas ir mažiau linkęs šoniniam slydimui. Trečia, esant teisingiems ratų suvedimo – išvirtimo reguliavimo parametrams, bus mažiau sunaudojama degalų bei didės padangų naudojimo ilgaamžiškumas.

Automobilio traukimo į šalį nuo tiesiosios priežastys:
  • išsiderinęs ratų suvedimas – išvirtimas;
  • skirtingas oro slėgis padangose (skirtumas didesnis nei 0,5 atm.)
  • skirtingas dešiniųjų ir kairiųjų ratų padangų plotis ir protektorius;
  • netolygus padangų nusidėvėjimo laipsnis;
  • stabdžių ar rankinio stabdžio trinkelių stabdžio diskų užpleišėjimas;
  • pakabos detalių arba kėbulo elementų deformacijos (lonžeronų, skersinės sijos ar porėmio deformacijos);
  • sugedę pusašių šarnyrai (retai, bet taip atsitinka);
  • sugedęs vairo hidraulinis stiprintuvas (neveikia vienas vožtuvas).
  • nevientisas padangos karkasas

Svarbu!
Net jeigu nėra aukščiau išvardintų akivaizdžių požymių, būtina patikrinti ratų suvedimą – išvirtimą vidutiniškai vieną kartą per metus.

Kas tai yra "ratų suvedimas - išvirtimas"?

Visiems žinoma, kad bet koks įsikišimas į automobilio važiuoklę išderina nustatytus ratų suvedimo – išvirtimo kampus ir automobilio elgseną važiuojamojoje dalyje. Ratų suvedimo – išvirtimo parametrai priklauso ir nuo kitų veiksnių - padangų slėgis, padangų nusidėvėjimas, važiuoklės detalių laisvumai ir pan. Siekiant užtikrinti tinkamą automobilio stabilumą ir valdymą priekiniai ratai nustatomi tam tikru kampu kėbulo ir važiuoklės elementų atžvilgiu. Daugelio modelių priekinės pakabos konstrukcija įgalina reguliuoti: suvedimą, išvirtimą ir kasterį.

Kas yra suvedimas?
Kas yra suvedimas?
Kampas tarp judėjimo krypties ir ratų sukimosi plokštumos. Labai dažnai kalbama apie suminį dviejų ratų ant vienos ašies suvedimą. Kai kuriuose automobiliuose galima sureguliuoti tiek priekinių, tiek ir galinių ratų suvedimą. Suvedimas – tai atstumas tarp ratų užpakalinių briaunų, minus atstumas tarp priekinių briaunų. Būtent neteisingai sureguliuotas suvedimas yra pagrindinė (bet ne vienintelė) didesnio padangų susidėvėjimo priežastis. Vienas iš pirmųjų neteisingai nustatyto suvedimo požymių yra padangų cypimas posūkyje, važiuojant nedideliu greičiu. Tinkamai sureguliavus suvedimą ir tvarkingai važinėjant, ratų padangų rida viršija 100 000 km, o esant suvedimui 50 mm ir daugiau, padangos susidėvės greičiau nei po 1 000 km. ridos.
Kas yra išvirtimas?
Kas yra išvirtimas?
Tai kampas tarp vertikalės ir automobilio rato sukimosi plokštumos, kuris laikomas neigiamu, jei ratai viršutine puse nukreipti į vidų arba teigiamu, jei - viršutine puse į išorę. Išvirtimas kinta keičiantis automobilio pasvirimui. Vizualiai tai galima pamatyti stebint sunkiuosius sunkvežimius „Tatra“: nepakrautų automobilių galinių ratų išvirtimas yra toks didelis, kad sunkvežimis važiuoja tik išorinių ratų padangomis. Nulinis išvirtimas užtikrina minimalų padangų susidėvėjimą ir atitinkamai padidėja jų tarnavimo laikas. Neigiamas išvirtimas pagerina stabilumą posūkiuose.
Kas yra kasteris?
Kas yra kasteris?
Kampas tarp vertikalės ir rato sukimosi išilginėje automobilio plokštumoje ašies projekcijos. Išilginis posvyris užtikrina ratų išsilyginimą priklausantį nuo automobilio greičio. Sportininkai nusistato šį dydį keliais laipsniais didesnį už gamyklos nustatytus parametrus, kas stabilizuoja automobilio judėjimą ir padidina automobilio galimybę važiuoti tiesiąja.