Ratų geometrija, 3D Ratų suvedimas
Atliekame ratų suvedimą ir ratų geometrijos patikrą šiems automobilių tipams:
- Lengvieji ir visureigiai
- Mikroautobusai
- Lengvieji krovininiai
- Transportas su ratlankiais iki 25 colių
- Kitas transportas iki 3 metrų aukščio
Patikros metu mes taip pat patikrinsime bendrą pakabos ir amortizatorių būklę, kėbulo deformacijų buvimą, slėgį padangose ir jų nusidėvėjimą.
Po ratų suvedimo-išvirtimo mūsų autoservise, Jūs tikrai pajusite automobilio judėjimo stabilumą kelyje. Mes pateiksime Jums spalvotą ir aiškią atspausdintą parametrų prieš ir po suvedimo-išvirtimo ataskaitą. Tokiu būdu Jūs lengvai galėsite įvertinti mūsų specialistų darbą.
Kada reikia atlikti ratų suvedimą-išvirtimą?
- Stiprus smūgis per važiuoklę ir pakabą
- Didelis padangų nusidėvėjimas
- Automobilis neseniai dalyvavo eismo įvykyje
- Važiavimo tiesiai metu vairas yra pasuktas
- Vairas sunkiai grįžta į pradinę padėtį
- Automobilio važiuoklės remontas
- Automobilio prošvaisos pasikeitimas
- Pastebimai padidėjo kuro sąnaudos
- Kas 15 000 km arba vieną kartą per metus
Automobilis po suvedimo-išvirtimo reguliavimo pasižymi:
- Dideliu stabilumu
- Lengvu valdymu ir geru manevringumu
- Mažesne užnešimų tikimybe
- Geru riedėjimu ir atitinkamai kuro sąnaudų taupymu
- Maksimaliu padangų tarnavimo laiku
Ratų suvedimą – išvirtimą būtina reguliuoti dėl kelių priežasčių. Pirmiausia, automobilis po ratų suvedimo – išvirtimo geriau laikysis judėjimo trajektorijos tiesiojoje („laikys kelią“), t.y., automobilio netrauks į šalį, jis „geriau klausys vairo“. Antra, automobilį bus lengviau valdyti, taps labiau manevringas ir mažiau linkęs šoniniam slydimui. Trečia, esant teisingiems ratų suvedimo – išvirtimo reguliavimo parametrams, bus mažiau sunaudojama degalų bei didės padangų naudojimo ilgaamžiškumas.
- išsiderinęs ratų suvedimas – išvirtimas;
- skirtingas oro slėgis padangose (skirtumas didesnis nei 0,5 atm.)
- skirtingas dešiniųjų ir kairiųjų ratų padangų plotis ir protektorius;
- netolygus padangų nusidėvėjimo laipsnis;
- stabdžių ar rankinio stabdžio trinkelių stabdžio diskų užpleišėjimas;
- pakabos detalių arba kėbulo elementų deformacijos (lonžeronų, skersinės sijos ar porėmio deformacijos);
- sugedę pusašių šarnyrai (retai, bet taip atsitinka);
- sugedęs vairo hidraulinis stiprintuvas (neveikia vienas vožtuvas).
- nevientisas padangos karkasas
Svarbu!
Net jeigu nėra aukščiau išvardintų akivaizdžių požymių, būtina patikrinti ratų suvedimą – išvirtimą vidutiniškai vieną kartą per metus.
Visiems žinoma, kad bet koks įsikišimas į automobilio važiuoklę išderina nustatytus ratų suvedimo – išvirtimo kampus ir automobilio elgseną važiuojamojoje dalyje. Ratų suvedimo – išvirtimo parametrai priklauso ir nuo kitų veiksnių - padangų slėgis, padangų nusidėvėjimas, važiuoklės detalių laisvumai ir pan. Siekiant užtikrinti tinkamą automobilio stabilumą ir valdymą priekiniai ratai nustatomi tam tikru kampu kėbulo ir važiuoklės elementų atžvilgiu. Daugelio modelių priekinės pakabos konstrukcija įgalina reguliuoti: suvedimą, išvirtimą ir kasterį.